АССП бе на среща с ръководството на Националния осигурителен институт във връзка с планирана нова електронна услуга на НОИ за подаване на документите за болнични. От 01.06.2017 г. ще стартира система, чрез която ще се прави връзка между подадените болнични листове от здравните заведения и лекарите, като целта е данните, подадени от тях да се попълват автоматично в Приложение № 9, което се подава от осигурителите. Това ще спести работа на счетоводителите и ще намали допускането на грешки.
Представителите на отговорната дирекция от НОИ предложиха да се въвежда болничен по номер или период, за да се получат подадените данни от лекаря. Катя Крънчева, председател на УС на АССП изтъкна, че е важно да се извеждат накуп всички подадени от лекарите болнични за служителите на дадено предприятие, защото често клиентите на счетоводните компании пропускат да си представят болничните пред тях и в тази връзка, наличието на онлайн данни за всички болнични листове ще доведе до по-гладко протичане на процеса с подаването на информацията за болничните в НОИ, съответно и по-бързото им изплащане на осигурените лица. Обсъдени бяха и технически въпроси за новата система.
Уважаеми колеги, можете да изпращате Вашите конструктивни предложения на office@apac-bg.org за подобряването на работата с НОИ, програмните продукти или във връзка с електронните услуги на НОИ. Целта е да направим една по-широка дискусия, за да видим с какво и как можем да подобрим и улесним работата си с НОИ.