Дата за провеждане: 24.06.2025 г. /вторник/
Лектор: Доц. д-р Андрей Александров
Обучението ще се проведе чрез ZOOM Meeting. Необходимо е предварително да инсталирате ZOOM на Вашето устройство https://zoom.us/download . Достъпът до обучението ще се осъществи чрез активиране на линк, който ще получите на посочения от Вас мейл, ден преди началото на уебинара. Всеки участник може да влиза в платформата само от едно устройство и с името от заявката за участие.
Технически изисквания за участие: персонален компютър, лаптоп, таблет или мобилен телефон. Работеща аудио система на устройството /тонколона/и или слушалки/. Стабилна интернет връзка.
Организаторите не носят отговорност в случай на възникнало затруднение за участие в уебинар, дължащо се на неправилно функциониране на Вашето устройство или интернет връзката Ви.
Вход платформа: 09:50 – 10:00 ч.
Онлайн обучение: 10:00 – 13:15 ч.
Кафе пауза: 11:30 – 11:45 ч.
Съдържание на обучението:
✅10:00 – 11:30 ч.
За процесите на „дигитализиране“ на документите с трудовоправно значение.
- Създаване и съхраняване на електронни документи в трудовите досиета на работниците и служителите. Длъжни ли са работодателите да поддържат електронни трудови досиета?
- Какви електронни документи могат да се създават и съхраняват в трудовите досиета?
- Изискванията за създаването и изпращането на електронни документи между работника или служителя и работодателя, както и удостоверяване на тяхното връчване; изискванията за съхраняването на електронните документи, които са част от трудовото досие на работника или служителя.
- Използване на изкуствен интелект при възлагането, отчитането и контрола на работата на работници и служители, извършващи работа от разстояние.
- Какво наложи прехода от трудови книжки на хартиен носител към регистър на заетостта и единен електронен трудов запис?
✅11:30 – 11:45 ч. Кафе пауза
✅11:45– 13:15 ч.
Промените в Кодекса на труда и в Закона за държавния служител от октомври 2023 г.: въвеждане на „електронната трудова книжка“ (регистър на заетостта и единен електронен трудов запис). Наредба за вписване в регистъра на заетостта, ДВ бр. 65/02.082024 г.
- Условия за достъп до данните в регистъра. Достъп на работниците и служителите.
- Правото на работодателите и органите по назначаване на достъп до информацията в единния електронен трудов запис.
- Детайлен анализ на данните, подлежащи на вписване в регистъра по заетостта, и чие задължение ще бъде вписването им?
- Срокове за вписване в регистъра на заетостта на съответните данни.
- Практически насоки относно това как да впишем, коригираме или заличим подадени данни в новия регистър.
- Влизане в сила на закона за работодателите и за органите по назначаване в държавната администрация.
- Специални правила за оформянето на хартиените трудови и служебни книжки от работодателите и органите по назначаване.
- Дискусия, въпроси и отговори от практиката.
Регистрация за обучение може да направите оттук
☑️Записване и заплащане най-късно до 22.06.2025 г.
☑️Всички участници ще получат линк за достъп един ден преди старта на обучението
☑️Цени за участие:
Членове на АССП – 89 лв;
Външни участници – 159 лв.
-10% отстъпка за повече от един записан участник от една фирма.
*АССП не е регистрирана по ЗДДС и ДДС няма да бъде начисляван.
Асоциация на счетоводителите и счетоводните предприятия
Банкова сметка:
Банка: ОББ АД – клон Света София
BIC UBBSBGSF
IBAN BG59UBBS80021022217012
Повече за лектора
Андрей Александров е експерт с дългогодишен опит в трудовото право, адвокат в Софийската адвокатска колегия и съдружник в Адвокатско дружество „Камбуров и съдружници“.
Заема академичната длъжност доцент по трудово право и обществено осигуряване в Института за държавата и правото при Българската академия на науките и Югозападния университет „Неофит Рилски“.
Автор е на десетки научни и научноприложни публикации в областта на трудовото и осигурителното право, защитата от дискриминация, защитата на личните данни и др.