Дата за провеждане: 28.10.2024 г. /понеделник/
Лектор: Теодора Дичева
Семинарът ще се проведе чрез ZOOM Meeting. Необходимо е предварително да инсталирате ZOOM на Вашето устройство https://zoom.us/download . Достъпът ще се осъществи чрез активиране на линк, който ще получите на посочения от Вас мейл, ден преди началото на уебинара.
Всеки участник може да влиза в платформата само от едно устройство и с името от заявката за участие.
Технически изисквания за участие: персонален компютър, лаптоп, таблет или мобилен телефон. Работеща аудио система на устройството /тонколона/и или слушалки/. Стабилна интернет връзка.
Организаторите не носят отговорност в случай на възникнало затруднение за участие в уебинар, дължащо се на неправилно функциониране на Вашето устройство или интернет връзката Ви.
Вход платформа: 09:20 – 09:30 ч.
Онлайн обучение ще се проведе в 2 панела:
- 1ви панел: 09:30 – 11:00 ч.
- Почивка: 11:00 – 11:30 ч.
- 2ри панел: 11:30 – 13:00 ч.
✅Програма:
- Единен електронен трудов запис и регистър на заетостта. Промени в Кодекса на труда. Новите Наредба за вписване в регистъра на заетостта и Наредба за трудовия стаж.
- Въвеждане на регистър на заетостта и единен електронен трудов запис, които ще заменят хартиените трудови книжки: промените в Кодекса на труда. Кога влиза в сила закона за работодателите.
- Форматът и редът за съхранение на данните в регистъра на заетостта, редът и сроковете за вписване, заличаване и удостоверяване на обстоятелства, условията за достъп до данните в регистъра. Как се достъпва до Регистъра на заетостта, как се въвеждат редовни данни и как се използва „Код корекция“ за промяна и заличаване на данните.
- Правото на работодателите на достъп до информацията в единния електронен трудов запис – от кой момент достъпът ще е възможен и кои данни ще са видими? Ще може ли работодателите да видят в регистъра на заетостта кога техния работник е сключил трудов договор за допълнителен труд? Ще може ли да види данни за предходен трудов стаж и професионален опит на негов работник.
- Новия код по ЕКАТТЕ за регистрация на повече от едно място на работа при работа от разстояние. Новите изискване за вписването на началото на изпълнение на трудовия договор и наложения запор на работник или служител и как да бъдат изпълнени те.
- Анализ на данните, които ще подлежат на вписване от работодателите в единните електронни трудови записи на работниците и служителите.
- Какъв срок е предвидил Кодекса на труда за оформянето на хартиените трудови книжки от работодателите?
- Работа от разстояние (home office) – промените в Кодекса на труда във връзка с работата от разстояние.
- Новата възможност за работниците и работодателите да изменят работното място за период от 30 работни дни в 1 година по облекчен ред и как законово работещи от разстояние могат да се преместят да работят на морето или на планината? Как тази възможност ще се отразява в регистъра на заетостта от м. юни 2025 г.
- Нови законови изисквания при сключване на трудови договори, касаещи договаряне на място на работа, работно място
- Задълженията на работниците и работодателите за здравословни и безопасни условия на труд. Новото задължение за уведомяване на работодателя при настъпила злополука на работното място.
- Кои вътрешни актове, политики и процедури следва да промени работодателя, ако желае да възлага и отчита дистанционната работа чрез система за отчитане на рабтното време или чрез искуствен интелект.
- Право на изключване – законово определено право, което може да бъде преодоляно със споразумение в трудовия договор или допълнително споразумение по чл. 119 КТ.
- Новите изисквания в провеждането и документирането на инструктаж на работещите от разстояние (home office) чрез информационните и комуникационни технологии.
- Анализ на последните промени в Наредба № РД-07-2 от 16 декември 2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд обн. ДВ. бр.54 от 25 Юни 2024г.), във с провеждането на инструктаж на работещите от разстояние.
- Новите елементи в дневниците за инструктаж и новите изисквания към изготвянето и съхраняването на електронните документи, удостоверяващи преминатия инструктаж от работещите от разстояние.
Регистрация за обучение може да направите оттук
Запис няма да бъде правен и предоставян на участниците.
✅Записване и заплащане най-късно до: 26.10.2024 г.
✅Цени за участие:
Членове на АССП – 49 лв.
Външни участници – 80 лв.
*АССП не е регистрирана по ЗДДС и ДДС няма да бъде начисляван.
Асоциация на счетоводителите и счетоводните предприятия
Банкова сметка:
Банка: ОББ АД – клон Света София
BIC UBBSBGSF
IBAN BG59UBBS80021022217012
Повече за лектора
Теодора Дичева е юрист. Завършила е ЮФ на СУ „Св. Климент Охридски“.
Автор е на многобройни книги, сборници и наръчници в областта на трудовото законодателство с приоритет в областта на практическото прилагане на трудовото законодателство и инспектирането на труда.
От 1998 година работи в ИА ГИТ като част от Правната дирекция, а от 2008 г. до август 2019 г. е директор на дирекция „Правно осигуряване на инспекционната дейност“ в ИА “ Главна инспекция по труда“. От 2019 г. е част от екипа на Омбудсмана на Р България, като началник отдел „Социална политика, здравеопазване и образование“.