Дата за провеждане: 28.02.2024 г. /сряда/
Лектор: Красимир Иванов
Обучението ще се проведе чрез ZOOM Meeting. Необходимо е предварително да инсталирате ZOOM на Вашето устройство https://zoom.us/download . Достъпът до обучението ще се осъществи чрез активиране на линк, който ще получите на посочения от Вас мейл, ден преди началото на уебинара. Всеки участник може да влиза в платформата само от едно устройство и с името от заявката за участие.
Технически изисквания за участие: персонален компютър, лаптоп, таблет или мобилен телефон. Работеща аудио система на устройството /тонколона/и или слушалки/. Стабилна интернет връзка.
Организаторите не носят отговорност в случай на възникнало затруднение за участие в уебинар, дължащо се на неправилно функциониране на Вашето устройство или интернет връзката Ви.
Вход платформа: 08:50 – 09:00 ч.
Онлайн обучение: 09:00 – 17:00 ч.
Целодневно обучение.
Практически-ориентирано обучение, изготвено на базата на последните методологични материали на Генерален Директорат Евростат на ЕК.
Обучението има три основни цели:
- да представи в детайли и тълкува пълния обем изменения и нововъведения през последните две години в европейската и българската нормативна уредба, терминология и методология на прилагане на система Интрастат;
- да утвърди в участниците критерии за декларируемост по система Интрастат на обстоятелства и събития в зависимост от видовете стоки и начина на тяхното движение между ДЧ при различни търговски сделки;
- да изгради в участниците подход и способност за „пресяване“ и подбор на релевантните данни във връзка с конкретната цел на деклариране чрез месечна или коригираща Интрастат декларация.
Съдържание на обучението:
Тема: „Актуално състояние на нормативната уредба и практиката на деклариране по система Интрастат“
Програма:
Първа част (9:00 – 12:30 ч.)
Час 1: Нормативна уредба. Общи понятия за вътресъюзна търговия със стоки (ВСТС) – търговски потоци, стоки и движения на стоки, износители/вносители, нормативни задължения и тяхното изпълнение.
Час 2: Общ режим за деклариране по система Интрастат. Интрастат декларации. Данни за деклариране по система Интрастат и класификатори за тях.
- Почивка
Час 3: Решаване на примери (5 бр.) по възникване и обхват на Интрастат задължения и срокове на тяхното изпълнение.
Час 4: Обобщение – извеждане на ключови критерии за декларируемост по система Интрастат и препоръчителен подход за „пресяване“, подбор и формиране на данни за деклариране.
Втора част (13:30 – 17:00 ч.)
Час 5: Практическо проиграване на стъпките по изготвяне и подаване на Интрастат декларации посредством „Модул за Интрастат оператора“ (МИО) на НАП.
Час 6: Специфични стоки и специфични движения на стоки СС/СДС). Деклариране на сделки със СС/СДС – преглед.
- Почивка
Час 7: Решаване на практически примери със специфични обстоятелства (15 бр.) за подбор и подготовка на данни за изготвяне на Интрастат декларации.
Час 8: Отговори на предварително зададени въпроси от участниците. Свободна дискусия – въпроси и отговори.
Лекторът г-н Красимир Иванов е дългогодишен национален и европейски експерт по прилагане на система Интрастат. По професия е системен аналитик и софтуерен инженер с магистърска степен по информационни технологии и автоматизирани системи за управление от гр. Прага, Чехия. От 2005 г. до 2018 г. е основател и директор на дирекция „Интрастат“ в ЦУ на НАП и представител на НАП в европейските работни групи по методология и информационни системи за прилагане на система Интрастат. В периода 2008 – 2012 г. работи като национален експерт по информационни системи в статистиката в Генерален Директорат Евростат на ЕК в Люксембург. Има няколко дипломи и сертификати по корпоративен мениджмънт от Англия, САЩ и Япония.
Регистрация за обучение може да направите оттук
Запис няма да бъде правен и предоставян на участниците.
Записване и заплащане най-късно до: 27.02.2024 г.
Цени за участие: Членове на АССП – 98 лв; външни участници – 120 лв.
*АССП не е регистрирана по ЗДДС и ДДС няма да бъде начисляван.
Асоциация на счетоводителите и счетоводните предприятия
Банкова сметка:
Банка: ОББ АД – клон Света София
BIC UBBSBGSF
IBAN BG59UBBS80021022217012